Nový jednatel společnosti
Rádi bychom pana Musílka přivítali do teamu jednatelů k paní Rubánko a panu Zielinovi. Zároveň bychom panu Slabému rádi poděkovali za jeho přínos v uplynulých dvou letech, kdy funkci jednatele vykonával.
Všem společníkům také děkujeme za volbu během valné hromady.
Kompetence jednatelů
Abychom pracovali efektivně, jsou jednotlivé okruhy společnosti rozděleny mezi jednatele.
Paní Rubánko se zabývá právními a personálními otázkami, pan Zielina finančními záležitostmi a pan Musílek má na starosti provoz a prodej. Samozřejmě všichni jednatelé jsou vždy informováni o všech událostech, aby mohli svými cennými radami přispět i k záležitostem z jiných okruhů.
Zimní provoz & energetické úspory
Jako všichni v celé republice, a možná na celém světě, řešíme jak skloubit co nejlépe zimní, energeticky náročný, provoz s přijatelnou cenou za ubytování v domech Residence Lipno. Děkujeme těm společníkům, kteří přišli s podnětnými nápady.
Výchozí předpoklady a premisy
Hlavním cílem stále zůstává komfort našeho klienta, který nám (RLM i majitelům) tvoří obrat (výnos) a samozřejmě také náš areál doporučuje dle své zkušenosti dále.
Dalším faktorem jsou také ceny konkurence, ze které se nechceme vymykat, ať už vysokými nebo nízkými cenami. Přesto si chceme zachovat cenu za ubytování na nejvyšší možné a přitom konkurenceschopné hranici.
Pro rok 2023 (zimní období) jsme se rozhodli nezavádět žádné energetické příplatky ani paušály za ubytování klientů, nýbrž jdeme cestou nastavení maximálních teplot a nastavení programů na termostatech (které to umožňují) tak, aby klienti nepřetápěli domy a nespotřebovávali tak "zbytečně" mnoho energie a současně si udrželi teplotní komfort odpovídající vysoké kvalitě i ceně ubytování.
Opatření / teplota v domech
Pro domy s chytrým vytápěním (Homematic IP nebo Fénix podlahové vytápění) nastavujeme:
1) Příjezdová teplota: 20 °C
2) Udržovací teplota během neobsazených dní: 12 °C (18 °C pokud je doba mezi odjezdem a příjezdem do 5 dnů)
3) Maximální teplota nastavitelná klientem: 22 °C
4) Denní teplota nastavená v programu: 21 °C (obývací pokoj, ložnice, koupelna)
6) Denní teplota nastavená v programu: 19 °C (vchod / chodba)
7) Noční teplota nastavená v programu: 19 °C (všechny místnosti)
Denní doba: 06.00 - 22.00Noční doba: 22.00 - 06.00
Recepce si dále vyhrazuje právo na změnu programu dle oprávněného požadavku klienta, případně dle aktuální situace.
Pro domy bez chytrého vytápění, s původním termostatem, platí pouze bod 1) a 2). Ostatní body není možné nastavit.
Ohřev teplé vody
Ohřev teplé vody se již nyní standardně v době, kdy dům není obydlen, vypíná. V tomto trendu budeme i nadále pokračovat.
Nabídka dřeva / briket
Na recepci bude aktivně nabízen nejen před příjezdem, ale i během příjezdu a pobytu klientů, prodej briket a dřeva do krbových kamen. Naším cílem je nabízet tyto produkty, abychom motivovali klienty k topení v krbu a tím šetřili spotřebu elektrické energie za vytápění majitelů, a také abychom zvýšili výnosy RLM z prodeje těchto produktů.
Úprava cen během roku včetně letní sezóny
Celý rok sledujeme trendy v rezervacích, cenách a děláme vše pro to, abychom domy pronajímali za nejvyšší možné ceny. V tomto, ale i následujícím náročném roce, věnujeme tomuto tématu ještě více úsilí, abychom dokázali vytěžit maximum z cen za ubytování.
Cílem je samozřejmě maximalizace výnosů za celý rok, tedy maximalizace Vašeho výnosu z pronájmu nemovitosti.
Chápeme, že zisk z rezervací v zimním období může být díky drahým energiím nízký. Zaměřujeme se ale na celkový výnos z ubytování za celý rok. Tak, aby případné nízké výnosy zimních měsíců byly kompenzovány v ročním vyúčtování. Domníváme se, že i při nižší až nulové výnosnosti některých konkrétních pobytů klientů v zimní sezóně (zejména z důvodu vyšších cen energií) mají takového pobyty smysl a to jednak z důvodu možného návratu klienta v dalším ročním období (a v dalších letech) a také je vytopení domu při pobytu klienta pro dům v zimě "zdravé" a to i za cenu, že výnosnost nebude taková jako dříve (není vhodné nechat celou zimu domy jen temperovat a riskovat vznik plísní apod.).
Zákaz dobíjení elektroaut
Do všech domů a příjezdových informací přidáváme informaci o tom, že dobíjení elektroaut ze zásuvek v domě je zakázáno. Chceme tak předejít nadměrné spotřebě elektrické energie, se kterou není počítáno v platbě za ubytování.
Abychom mohli hostům nabídnout alternativu dobíjení přímo v areálu, probíhá na valné hromadě per rollam (do 30.12.2022) hasování o pronájmu části parkoviště společnosti ize skupiny ČEZ pro výstavbu dobíjecí stanice.
Ceník na rok 2023
Výše uvedenému odpovídá i ceník, který si můžete prohlédnout na tomto odkazu.
Energetická opatření v areálu
Samozřejmě si hledíme i celkové energetické náročnosti areálu. Resp. náročnosti vytápění recepce a provozu veřejného osvětlení.
Veřejné osvětlení (VO)
Výpočty a ukazateli jsme došli k závěru, že bychom dokázali na VO uspořit ročně až 70% elektrické energie. Jedná se sice "jen" o ca. 4 MWh, ale při dnešních cenách jde o nezanedbatelnou částku (kolem 35.000 Kč / rok)
Vybírali jsme efektivní, cenově dostupné a rozumné řešení VO. Našli jsme nové hlavice VO s LED diodami, stmíváním, případně pohybovými čidly. Včetně instalace na sloupy VO jsou tato řešení ale velice drahá. Nabídkové částky se pohybovaly kolem 8.000 - 10.000 Kč / lampu. Při 13 sloupech VO jsme byli na částce nad 100.000 Kč. Návratnost se pohybovala v letech.
Zvolili jsme z našeho pohledu elegantní, rychlé a levné řešení. Vyměnili jsme pouze výbojky (80W) a za LED žárovky (25W). Jedná se o žárovky určené pro VO, tedy venkovní použití včetně použití v mrazech.
Zároveň jsme instalovali do rozvaděče pro VO spínací časové relé, které umožňuje dle nastavení vypínání VO v nočních hodinách.
Nyní se tedy automaticky vypne VO v době mezi 23:00 - 5:00. Těchto 6 hodin v noci VO nesvítí. Další úspora. Nastavení můžeme kdykoli sami změnit. V době, kdy budou domy obsazeny, např. v letních měsících, můžeme svítit celou noc.
Celkově jsme utratili včetně instalace 10.956 Kč bez DPH. Při plánované úspoře do 40.000 Kč / rok, je návratnost ca. 4 měsíce.
Recepce
I na recepci jsme zavedli úsporná opatření hlavně u vytápění. Resp. jsme trochu zpřísnili ta opatření, která již byla zavedena v mminulých letech. Snížili jsme teplotu ve většině prostor recepce o další 2 stupně. Nastavili jsme na termostatu zkrácenou dobu vytápění prostoru recepce.
Věříme, že i tato drobná opatření zafungují a spotřeba elektrické energie bude také klesat.
Sezónní úklidy a údržba
Jak je zvykem, tak v podzimních měsících jsme prováděli sezónní úklidy a údržbu Vašich domů. Každý dům jsme prošli, sepsali závady, které bylo nutné odstranit / opravit. Vzhledem k evidenci větších závad na domech, které nelze operativně odstranit, jsme se věnovali všem domům zevrubně. S výsledkem provedené údržby jsem jako manager areálu spokojen a věřím, že stávající vysoký standard budeme i nadále udržovat.
Byly opět vyměněny / doplněny silikony u van a sprchových koutů - věčná bolest v našich domech. Opravili jsem různé drobné oděrky na zdech, seštelovali jsme okna a promazali veškeré spoje. Odvzdušnili jsme topení a vyčistili jsme veškerá světla v domě od much a drobného nepořádku. Opravili, nebo doplnili jsme rohy u podlahových lišt.
Pročistili jsme kávovary (odvápnění) a myčky ošetřili přípravkem na čištění myček. Doplnili sůl a leštidlo.
Sezónní úklidy probíhaly v několika etapách. I tento rok jsme věnovali hodně úsilí kvalitě provedených prací. Jsme také rádi, že se ustálili pracovníci úklidové služby a na finálním výsledku úklidů to je opravdu znát.
Vyprali jsme 220 chráničů matrací, 198 přikrývek a 205 polštářů. Vyčistili jsme morkou cestou - tepováním - matrace na všech postelích a otočili je, aby nedocházelo k proleženinám.
Všechny koženkové části byly ošetřeny přípravkem na hloubkové čištění a impregnaci povrchu. Všechna křesla byla vyčištěna tepováním a ošetřena nano přípravkem. Koberce byly také kompletně vyčištěny tepováním a ošetřeny nano přípravkem. Všechny skleněné plochy byly vyčištěny a hlavně ošetřeny nano přípravkem, aby následný úklid byl jednodušší.
Všechny podlahy jsme vyčistili a ošetřili k tomu určeným přípravkem. Obklady, dlažby a spáry byly vyčištěny parním vysavačem.
Myčky nádobí
Na vnitřní stranu všech myček umisťujeme samolepku, která hosty upozorňuje, aby nedávali do myčky žádné dřevěné nádobí a zbavili nádobí zbytků jídla. Věříme, že tato drobnost prodlouží nejen životnost myčky ale také např. dřevěných prkének a kuchyňského náčiní.
Inventář
Sjednotili jsme a doplnili inventář. Tímto bodem jsme strávili mnoho času, ale z výsledku jsme nadšeni. Rozčlenili jsme skleničky, talíře, misky, příbory tak, aby v každém domě jich byl dostatek a byly stejné. Vyselektovali jsme ty, kterých již bylo málo a tyto jsme nahradili novými. Nahradili jsme skleničky poškozené mytím v myčce. Sjednotili jsme hrnce a pokličky, doplnili do stavu, který odpovídá standardu naší kuchyně.
Ve většině domů jsme vyměnili teflonové pánve za nové, smaltované pánve českého výrobce SFINX - řady BSE s odnímatelnou rukojetí. Pánve jsou určeny jak na sklokeramické desky, tak na indukční desky. Pánve jsou robustní a věřím, že vydrží mnohem déle, než teflonové pánvičky, které jsme často měnili díky jejich poškrábání a odlupování teflonu. Těm z Vás, kterým jsme pánve vyměnili, budeme ve vyúčtování (bohužel) muset strhnout 1.250 Kč za pánve nové. Věřím, že na dlouhou dobu ale nebudeme muset pánve měnit.
Doplnili jsme do kuchyně také skleněnou krájecí desku, která je umístěna vedle sklokeramické desky. Desku lze používat i na odstavení horkých hrnců ze sklokeramické desky. Většinu plastových nebo dřevěných prkének na krájení, které byly často poškozené a působili nehygienicky, jsme nahradili touto skleněnou deskou.
Do domů jsme rovněž zakoupili brousky na nože s přísavkou. Věříme, že již nebudeme dostávat stížnosti na tupé nože a zvýší se tím pohodlí klientů.
Nové gauče
Po dohodě s majiteli domů ve fázi I projektu jsme vyměnili již nevyhovující gauče a jídelní židle. Koženka na gaučích a židlích již byla značně poškozena a odlupovala se. Nejprve jsme na gauče použili potahy, abychom hostům nabídli nerušený pobyt, ale toto řešení nebylo dostačují.
Majitelům jsme nabídli i čalounění odolnější koženkou stávajícího gauče a koženkové potahy na židle. Tuto variantu si zvolil 1 z majitelů a výsledek vypadá velice dobře. Cenově vycházelo čalounění vs. nákup o něco levněji. Přesto se většina majitelů rozhodla pro nové gauče. Na výsledek se můžete podívat.
Výhodou gaučů i židlí je, že mají snímatelný potah, který lze vyprat, či při znečištění velmi rychle vyměnit. I v době výměny tak host bude mít vždy pěkný a čistý gauč / židle.
Typ gauče: KIVIK (Ikea)
Typ židle: BERGMUND (Ikea)
Nejnovější newsletters
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.